zondag 24 januari 2010

Prinses Amalia


Ik hoorde iemand roepen en draaide me nog even om. Ze stond nog aan de andere kant van de poort ... Ik r IJ k t e haar de hand en zei: 'lieve Amalia, laat alles los en ga met me mee.'........

Moed en vertrouwen
(juni 2005)

En toen
ik
was verdwaald

Heb jij
mij
teruggehaald

Jij
nam mij
bij de hand

Ik volgde jou
en jij
wees mij
de weg

naar
het
beloofde land

Jij reisde
heel ver
met mij mee

Maar
bij de rand
van het donkere bos

Liet jij
mijn beide handen
los

‘Mijn kind”zei jij
nu moet jij
alleen verder gaan

Vanaf nu
zal ik als voorbeeld
niet meer naast je staan

Jij keerde om
alleen je stem
galmde nog na

En weldra

Werd het stil

Ik ben alleen
en al waar ik
nog op kan bouwen

Dat is mijn moed
tezamen met
een groot vertrouwen

En alleen daarmee
kan ik
aan t einde van mijn reis

De toegang vinden
van het paradijs

Marleen ©