dinsdag 9 februari 2010

Verbinden & Geloven


Even mijn werk onderbreken, ik loop naar de piano ... zomaar wat spelen ... willekeurige toetsen aanslaan... geen akkoorden in mijn hoofd... geen planning....geen bedoeling ... Plotseling stop ik .. de plicht roept weer ... en uit de radio klinkt Benjamin Britten – Mazurka Elegiaca op.23 nr.2.... verrek... het lijkt wel het verlengde van mijn klanken..... ik zou ze precies zo hebben kunnen aanslaan.

mmm... verbinden... alles hangt met alles samen, we hoeven er alleen voor open te staan.



Geloof in mij
(Mei 2005)

Niks kan ik
zonder jou

waar ik
ook ga
of sta

Altijd
ben jij
bij mij

Het ik valt weg
er is
alleen maar wij

Je lacht naar mij
Je troost mij
en zonder woord
begrijp je mij

Dat ik jou ken
is slechts
wat voor jou telt

Alleen
“Geloof in mij”
vraag jij als wisselgeld

Marleen ©