maandag 12 juli 2010

Remember





Met J. aan de ronde tafel..... het borrelde weer. En het woord was Herinneren..
Herinneren... we hebben ons te herinneren waarom wij op de wereld kwamen.. Via de stilte, de rust, de bewustwording, het Hier en Nu kunnen wij dat ons weer herinneren. Daarin openbaart zich ons pad...

Een onbekende reis
(Juni 2004)

Ik ben
op reis
gestuurd

Met als
Bestemming
moeder aarde

Ik kreeg
een opdracht
mee


Die ik
met hart en ziel
aanvaarde

Maar moeder aarde
zorgde wel
dat ik niets meer zou weten

En inderdaad bij aankomst
was ik
alles vergeten

Ja zelfs
iets als een reis
was onbekend

Ik bouwde
hier een huis
voor permanent

Ik dacht dat enkel
deze aardbol
slechts bestond

En voelde jarenlang
de moeder
niet als ondergrond

Mijn eigen
kleine leven
zette ik
geheel centraal

En ook mijn eigen welzijn
beschouwde ik
als grootste ideaal

Mijn eigen plan
dwars tegen die
van moeder aarde in

Dat is een strijd
die ik nooit
zal gaan winnen

Want moeder aarde
heeft haar plan
en daar moet ik beginnen

T is als de aarde
die draait om de zon
al leek het eeuwen andersom

Marleen ©



Luister ook naar Purcells 'Remeber Me' van Dido and Aeneas