zondag 29 augustus 2010

de prins op het witte paard


Laatst sprak ik met een single.. Ze zei tegen mij "ik zou wel graag willen dat die prins op het witte paard eens naar mij toekwam"

'Dat kan niet' zei ik spontaan... die prins bestaat nog niet, die prins heeft alles met jouzelf te maken.
De man die op jouw pad komt is precies de man die aansluit bij waar jij nu bent... Hij is er om jou dingen te leren. Misschien moet je wel leren wat afhankelijkere te worden... misschien moet je leren wat meer voor jezelf op te komen... wellicht gaat het om verantwoordelijkheid nemen.

De partner die op je pad komt, is precies de partner waar jij aan toe bent op dat moment. De man waar je iets van kan leren... Die je misschien zelfs eerst wel moet afwijzen om meer eigenwaarde te krijgen. Pas als jij deze klus gedaan hebt, kan de volgende man (stap) zich aandienen. Een echte prins kan zich gewoonweg niet aandienen omdat jij zelf nog niet verder bent! De man die zich aandient is hoe dan ook jouw prins die je op dat moment nodig hebt om verder te komen en pas wanneer jijzelf de prinses geworden bent waar de prins aan moet voldoen, pas dan kan de uiteindelijke Prins op het witte paard zich aandienen.

mmm.. ook hier ligt alles weer in je eigen hand.... het enige wat de single te doen heeft is experimenteren... vallen en weer opstaan en werken aan jezelf. Dan ontvouwt de prins zich vanzelf!