donderdag 11 november 2010

Waarom toch steeds die slang?


Steeds vaker komt het zinnetje in me op "zie je wel... ik zei het toch? ... Ik wist het wel dat het zo zat!..." steeds vaker lijkt het erop dat ik 'gelijk' krijg.

Maar klopt dit denkbeeld wel? Is er een objectieve werkelijkheid waar we kunnen spreken van gelijk of niet gelijk? (Newton) of is er zoiets als 'de werkelijkheid' zelf creƫereen (kwantumfysica)

De boeddhisten wisten het al eeuwen 'Oeroboros..'; het is de slang die in zijn eigen staart bijt. De Dalai Lama zegt 'We zien de wereld op zijn kop!

Misschien raken jullie verveeld en vraag je je af waarom ik hier telkens weer op terug kom.

Omdat.. dit betekent dat AL onze besluiten (politieke, economische en sociale keuzes') op een onjuist paradigma zijn gestoeld ... OMDAT de implicatie enorm is.. OMDAT Newton ons op het verkeerde been heeft gezet en de tijd rijp is voor een ´paradigma shift.....´Omdat.... dit inzicht net zo belangrijk is als de vondst van Copernicus 'de zon draait niet om de aarde, maar de aarde draait om de zon'!
Mijmer...met Copernicus sloeg de mensheid een andere weg in en ook deze visie is een keerpunt in onze ontwikkeling.. ..... de boot gaat overstag