zondag 9 mei 2010

er bij blijven


Hoi J .. hier is hij dan; dit was de mist in mij afgelopen week.

'Ik wil dat je blijft' zei hij. ik zuchtte 'storm, regen, kou, een lekke tent en een hoop drukke kindertjes' de uitdaging was groot.... de rugzak stond alweer ingepakt. Maar toch.. ik ademde een paar keer diep en besloot TE BLIJVEN ..

Pas dagen later begreep ik de symboliek van deze gebeurtenis (my life is my message.. ) Lieve mensen 'van ons wordt gevraagd er bij te blijven of met andere woorden verantwoordelijkheid te nemen.... '

Er bij blijven... hoe vaak noem ik het niet in de mindfulness groep. We moeten er bij blijven en niet vluchten. In de bodyscan, betekent het gewoon dat we blijven ademen en met onze aandacht bij de pijn of moeilijkheden blijven. Dat kan zijn de lichamelijke pijn, maar ook de psychische moeilijkheden die zich in ons hoofd herhalen. "blijf er bij met je aandacht en adem er in door'

De wereld heeft mensen nodig die er bij blijven... die ergens voor gaan staan... die niet vluchten.. die verantwoordelijkheid nemen... hun eigen geluid laten horen... Loop niet weg 'het is onze wereld, met alles er op en er aan' ga het aan... Anders blijven we met elkaar in de circle of life doordraaien en ontstaat er geen uitweg.


(Pas op: lees mijn weblog niet verkeerd, soms is het beter om weg te gaan, dan is weggaan juist verantwoordelijkheid nemen. Wijsheid zit in jezelf: Je weet het zelf wel in je eigen situatie)