dinsdag 27 april 2010

'Deze mens'

Misschien is er wel een relatie waar uiteindelijk alles om draait. De archetypische relatie tussen 'de moeder en het kind' Deze relatie spiegelt zich op legio wijze in het dagelijks leven. De vader en de zoon, de docent en de student, de meester en de pupil, de burgemeester en de burgers, de therapeut en de cliënt, de arts en de patiënt, de juf en de leerlingen, de manager en zijn personeel etc.

En welke moeder (vader/docent/therapeut etc.) zouden we ons nu allemaal wensen? Degene die mij begrijpt, die mild is, die mij mijn fouten en zwakte kan vergeven, die mij telkens een nieuwe kans geeft, die onvoorwaardelijk van mij houdt, die mijn gebreken accepteert, die me steunt als ik het nodig heb, die me de kans geeft om het te leren, die me los durft te laten, zodat ik het uiteindelijk op eigen krachten kan en zoals haar kan worden.....
Mijmer: zou het dan niet de bedoeling zijn dat we uiteindelijk naar 'deze mens' toegroeien? Dat we uiteindelijk zelf 'deze mens' worden?
Meeliften
De maandagmiddagmiddag groep kreeg ter oriëntatie mee om eens te kijken op welke wijze we deze rol op ons werk en in de prive sfeer vervullen. (niet oordelen, niet veranderen enkele en alleen bewustwording)