donderdag 3 juni 2010

De wetten van het Universum


Hoe veranderen we de werkelijkheid... mmm.. gek genoeg anders dan we allemaal denken!

Alles begint met een gedachte .... daarna spreken we de gedachte uit en tot slot zetten we onze woorden om in daden. (en het woord werd vlees) Het beïnvloeden va de werkelijkheid ligt dus in eigen hand, het vraagt om zuivere wensen... het vraagt om focussen .. het vraagt om aandacht.. het vraagt om discipline ...


En elke verandering begint met de oriëntatie op de vraag: Wie wil ik zijn? ... Wat voor mens wil ik zijn?

Bijvoorbeeld... ik wil een begrijpend mens zijn, ik wil een liefdevol mens zijn, ik wil een steunend mens zijn, ik wil een sportief mens zijn, ik wil een wijs mens zijn, ik wil een enthousiast mens zijn ... etc.. Alles wat je wilt zijn, dat kun je worden.. via de stappen 1) Ik ben...2) spreek het dan uit naar vrienden of kennissen en 3) zet het vervolgens in de stof!


Experiment: Give it a serious try..

mijmer... hoe kan het toch wat we met zijn allen van heel andere wetten uitgaan; komen de wetten van onze wetenschap wel overeen met de wetten van het universum? In 2003 kwam deze twijfel ook al even bij mij boven drijven.


Paradigma
(15-10-03)

Wij hier op aard
wij zijn de tel kwijt
want alles draait hier
om doelmatigheid

Ben ik nou echt
verwekt
om bij te dragen
aan efficiency
en aan effect?

Een lineair verband
roept iedereen in koor
ook dat zet mij
op het verkeerde spoor

En grote groepen
pogen te bereiken
en alles met elkander
vergelijken

Ja al die kwantiteiten
waar het om lijkt te gaan?
is dat het doel van
mijn bestaan?

ik gooi dit paradigma weg
en kies voortaan
een andere uitleg

Een uitleg
zonder vaste vorm
niet geheel in te schatten
en ook met mijn verstand
niet helemaal te vatten

Ik kan de kleine dingen
waarde geven
het aandacht schenken
en doorleven

De kwaliteit van iets
staat op zichzelf
geen referentie meer
de zin
komt ogenschijnlijk
uit het niets

Marleen ©