zaterdag 12 juni 2010

Op weg naar een nieuwe wereld

http://www.ansentonrijkers.nl/

Ja... steeds meer begrijp ik de relatie tussen loslaten en vernieuwing. We hebben het oude los te laten alvorens we het nieuwe perspectief weer kunnen zien. En ja...we zijn op weg naar een nieuwe wereld, maar daarvoor is loslaten noodzakelijk. Echt dingen achter je laten en meegaan op de stroom GAAN ! Afsluiten en niet meer achterom kijken net als Orpheus en de vrouw van Lot. Zij keken wel om en de nieuwe wereld verscheen niet voor hen.

Elke tel

Als elke tel een nieuwe is
die los en op zichzelf staat
dan kan ik elk moment
een andere keuze maken

Net was ik boos
daarna kon ik op adem komen
en koos vervolgens voor
een brede lach met liefde en begrip

Spijt en had ik maar
bestaan niet meer
Als ik alleen nog maar
naar voren kijk

Laat het verleden
niet bepalend zijn
voor mijn gedrag van nu

Nu kan ik
elk moment zien
om vooruit te komen

Ja elke ademhaling weer
krijg ik de kans
het zo te doen
zoals het is bedoeld

Hoe klein het soms ook lijkt
van wat ik doe
dat doet er dus niet toe

In al het ogenschijnlijk grote
ligt het detail besloten

marleen ©