woensdag 9 juni 2010

Welk perspectief


Mijmer..... Ik ben bezig met het scheidingconvenant (gedoe) en het is maar net hoe je naar de dingen kijkt. Je kunt steeds weer een ander perspectief kiezen en een andere uitleg geven aan een situatie. (mindfucking) Misschien bestaan alle perspectieven wel altijd te gelijkertijd en is het de KUNST om meest gunstige en sympathieke perspectief te kiezen en van daaruit naar de wereld te kijken.... maar dat zou betekenen dat we de werkelijkheid niet kunnen beïnvloeden, maar dat we alleen invloed hebben op het perspectief dat we kiezen.

En vanuit deze gedachtegang komen we op aandacht en Mindfulness. Wanneer je controle hebt op je aandacht, heb je controle en daarmee keuze in het perspectief dat je kiest en daarmee SLECHTS DAARMEE beïnvloed je jouw werkelijkheid.

Nou.... dit plukte ik net uit de lucht.. voor mezelf en voor jullie ... neem het eens mee vandaag en kijk eens wat je er mee kunt. En bij het woordje perspectief komt de zin "welk perspectief zal ik gaan kiezen " naar boven.


Het universum
(4-12-03)

Ik voel me vrij
geen norm
bepaald mijn perspectief

Ik doe mijn stappen
naast het pad
en scan het universum af

Waar zal ik op gaan zitten
welk perspectief
zal ik gaan kiezen?


Vanuit hier
bestaat mijn pad niet meer
er is geen pad te zien

Mijn pad was schijn
en was alleen maar waar
vanuit zich zelf

marleen ©