vrijdag 28 november 2008

Onderlinge verbanden

B. annuleerde de afspraak voor morgen, met de reden dat ze per abuis een dubbele afspraak had gemaakt. Pas later werd ik mij er van bewust dat ik ook een dubbele afspraak had. De boodschap van B leek wel voor mij te zijn…..
Veel dingen lijken toeval, maar alles heeft verband met elkaar. Het is logisch dat het gebeurt, maar omdat we nog te weinig bewustzijn hebben zien we de verbinding niet. Het enige antwoord wat we dan hebben is 'wat een toeval he'. nee.... toeval bestaat niet Het beeld van een spinneweb kan dit verduidelijken. Het web laat alle verbanden zien. Maar ja... ik zie slechts een paar draadjes en het woord toeval is het enige wat ik voorhanden heb, wanneer er iets onzichtbaar gebeurt.

Experiment
Ik nodig je uit om vandaag mee te doen met een experiment. Je kunt meedoen als je bereid bent je Open Mind in te zetten. Vervolgens vraag ik je om slechts voor vandaag de onderstaande aanname als waarheid te beschouwen.
- Alles wat er om mij heen gebeurt, heeft direct met mij te maken-

Vraag je vandaag bij alle opmerkelijke en toevallige dingen af, wat dit met jou te maken heeft. Doe dit heel ontspannen. Er even bij stilstaan is voldoende, je hoeft geen antwoord te vinden.
Vervolg je dag en herhaal dit steeds wanneer zich iets opmerkelijks of toevalligs voordoet, iets wat jou raakt en waar je een emotie bij voelt. Bijvoorbeeld:
- een afspraak gaat niet door ( blijdschap)
- mijn kind wordt ziek (vervelend)
- mijn computer start niet op ( irritatie)
- het begint net te regenen als ik naar buiten ga (vervelend)
- mijn man is onverwacht een uurtje eerder vrij (fijn)
- er belde onverwachts een oude bekende (vrolijk)
- Mijn band is lek (balen)
- ik hoor dit woord vandaag voor de derde keer (verbazing)
(En vaste lezers…. graag weer reageren, ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring )

Stelling: Alles heeft verband met elkaar, maar gebrek aan bewustzijn zorgt ervoor dat we deze verbanden niet zien. Toeval bestaat niet!...