vrijdag 4 september 2009

de overstap



Gisteren schreef ik dat mijn spirituele reis met het gedicht 'beperking' begon. Maar ik schreef tegelijkertijd ook mijn tweede gedicht en ik moet denken aan het citaat uit de Column van 22 juli
'Korinthiers 10 vers 13: U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan ' want ik schreef op die dag in Mei 2003 twee gedichten, dus naast de pijn werd mij ook direct het perspectief getoond.

Perspectief (mei 2003)
Alle wegen staan open
Werkelijk elke kant kan ik op
Nergens staat een hek voor
dat de weg afsluit

Zonder planning maar spontaan
Zal ik op weg gaan
En kijken wat ik tegenkom
Om de ervaring zal het gaan

Ruimte mogelijkheden en creativiteit
In alle facetten van mijn leven
dat wil ik vinden
Dat wil ik beleven

mijmer..en wat bracht de dag van gisteren mij? een onverwachts gesprek met C. waarin het me duidelijk werd dat ik de laag van de woorden en de kennis moet verlaten en geheel moet overstappen naar de laag van de muziek en de kunst. Dus....mooie woordjes loslaten en op de ervaring overstappen. Ik zal vandaag mijn vader bellen en vragen of hij zondag de schildersezel wil meenemen. Het proces is al in gang gezet, want gisteren doopte ik mijn praktijk om tot 'mindfulness atelier' en samen met mijn broer en H. plakten we die letters op de ruiten. ..... het leven ontvouwt zich vanzelf..... Mijn opleider zei het twee jaar geleden al, maar het is mijn reis en ik moet er zelf achter komen...... en dat geldt ook voor jou...