vrijdag 30 oktober 2009

4 dagen er tussen uit


'Hier voor jou, ik heb ze tien jaar voor je bewaard' zei hij. Ik keek H. verwonderd aan en pakte het pakje uit. Bij de geboorte van mijn oudste zoon in 1999, lag ik vier dagen in Coma. In het pakje zaten de kranten van 1 t/m 4 september 1999. Hij vervolgde 'het zijn de kranten die wij tijdens het lange wachten in de wachtkamer lazen, ze hielpen de tijd te doden, terwijl wij in grote spanning zaten te wachten op het laatste nieuws over jou' Ik was ontroerd door dit bijzondere cadeau.

Toen ik 's avonds thuis kwam heb ik ze meteen gelezen. Mijmer.. Misschien stond hier wel in waarom ik -van gene zijde- teruggekeerd was. Het ging o.a. ver Maxima, de nieuwe vriendin van Willem Alexander, de kritiek op de komst van Bisschop Eijk en de angst voor de millenium nacht. 'Allemaal geen redenen om terug te komen' ging het door me heen. Misschien de overlijdensadvertenties?..... met hen had ik op dat moment waarschijnlijk meer connectie. Ook deze mensen waren in die 4 dagen -net als ik- niet op deze wereld. mmm... er is geen herkenning.... of toch wel, mijn oog valt op ene Geert met mijn achternaam en ene Tom die maar veertien jaar werd. mmm...maar even een nachtje slapen.