woensdag 14 oktober 2009

Prioritijd voor bezinning


Ja ... ja.. lieve lezers ik zal er weer een schrijven... het is er even niet van gekomen, omdat ik -vanwege een reisje van mijn broer- zijn theehuisje moet runnen. ( Wil je nog eens een leuk feestje of een vergadering op een- 'buitengewoon sfeervolle- lokatie organiseren, kijk dan op (www.dewittekater.nl). Voor de sfeer gaat alle eer naar H. )

Maar goed dit even ter introductie. In mijn normale leven doe ik het eigenlijk vrij rustig aan. Dagelijks schrijf ik een weblog, heb ik een paar cliƫnten, elke week een paar groepen, ik schilder wat en ik vind tijd voor Mindfulness oefeningen. En om veel tijd voor de kinderen te hebben, werk ik alleen tijdens schooltijden.

Nu ik even weer moet hollen en vliegen moet ik direct weer terugdenken aan mijn vorige banen bij de Ggz en in het onderwijs.
Wanneer ik de hele dag aan het vliegen en het hollen ben, heb ik gewoonweg geen tijd voor bezinning en komt er geen input voor een Column. Er komt niets nieuws of inspirerends bovendrijven, omdat ik geen tijd heb om contact met mijzelf en met de bron te maken.
.. ik zie het zoveel om mij heen.. bij moeders op school, bij vriendinnen, cliƫnten en deelnemers "we werken ons in Nederland een slag in de rondte' en wat levert het op? Stress, ziekte, ongeluk, irritatie, uitputting en vervreemding. Het lijkt er op dat we alleen nog maar aan het DOEN zijn en voor alles is tijd te kort. Hoe komt dat toch dat wij anno 2009 zo hard aan het hollen zijn? Is dit eigenlijk wel een welvarend land? waar is de tijd voor de bezinning... Eckhart Tolle spreekt over 'this mad world' ... en inderdaad wanneer je hier eens rustig naar gaat zitten kijken dan vraag je je toch echt af of we met zijn allen niet gek geworden zijn.

Maar hoe krijgen we ons leven weer in een ander tempo? .... verander de wereld en begin bij jezelf. Kies voor een ander leven. Jij bent de regisseur van jouw leven, Jij bent de kapitein op jouw schip. Niemand anders kan dat voor je doen en je kunt er ook geen ander de schuld van geven.... neem hierin je eigen verantwoordelijkheid.
Volgens mij heb ik hier wel eens een gedichtje over geschreven, die zet ik er morgen op. Het wordt dus even stil op de blog de komende dagen. Ook de blog heeft even rust nodig ...