maandag 20 april 2009

De volgende stap dient zich aan

Ik heb weer genoten van de Mindfulness groep, zo ook de deelnemers ( positieve feedback is altijd fijn). Maar de laatste opmerking van G bleef hangen. Ik reageer secundair en pas in de auto kon ik mij verder op haar opmerking orienteren. Ze deed de cursus voor de tweede keer en ze had graag wat meer verdieping gewild! Wat is dan meer verdieping? Hoe zou een verdiepingsgroep van Mindfulness er uit zien? En ik moest denken aan de therapiegroepen van mijn opleiding en de bijscholingscursus van Riekje Boswijk afgelopen week. Ja .. dat is meer verdieping. Als je jezelf beter wilt leren kennen, dan zal de groep persoonlijker moeten worden. Dan gaat het om persoonlijke werkjes. Dank je G, jij maakte (zij het onbewust) die opmerking voor mij, zodat ik begrijp dat ik weer een stapje verder kan gaan. Een verdiepingsgroep voor Mindfulness, is een groep die opgebouwd is uit persoonlijke werkjes. Dus daar ligt de volgende uitdaging; de volgende stap op mijn pad.