maandag 24 augustus 2009

Andersom redeneren


Vandaag weer begonnen met de nieuwe Mindfulness Cursus. Ik heb weer genoten en het was erg fijn om dat nu voor het eerst in mijn eigen pandje te doen! Maar het thema van de Column kwam toen ik vanmiddag op de fiets zat. De vraag die opkwam was: 'kan een ander mens of een ander ding mij of jou gelukkig maken?'
Dat is wel vaak wat we denken. jullie kennen deze redeneringen vast : Als ik eenmaal dat nieuwe huis heb dan.... of als ik eenmaal ander werk dan.....heb of als ik de andere partner heb... dan word ik gelukkig!
En ook het antwoord kwam.. Nee ... het klopt niet! Geluk is alleen in jezelf te vinden. Alleen jij kan jezelf gelukkig maken en de omstandigeheden dragen er niet aan bij. Nee we moeten andersom redeneren.. wanneer ik in mijzelf gelukkiger wordt... dan veranderen de omstandigheden. Het is een denkfout, alles begint van binnen uit!