maandag 3 augustus 2009

Dromen


In het bewuste leven moet er een verwerking op gang komen, maar het onbewuste werkt 's nachts net zo hard mee. Dromen ..... Er waren heel veel dromen in Portugal. Oude dromen die ik al vele malen eerder heb gedroomd, dromen waarin de weerstand ten opzichte van zijn vertrek in alle heftigheid naar voren kwam, dromen die ik zelfs fysiek voelde, heftige kramp in mijn kuiten en zware -rommelende en krakende- stenen op de borst en uiteindelijk dromen richting overgave en acceptatie.

Een keer een flits van twee jaar terug.... waarachtig ik had dit bezoek aan Portugal twee jaar geleden al gedroomd. In die droom was ik er niet met C. maar met een andere vriendin. (A) Het schuurtje, de tuin, de kunstwerken, het materiaal dat we gebruikten.... het was precies zoals het was... Time does not exist!