dinsdag 23 juni 2009

Energie als bouwsteen van alles!


Titel: 'De kracht van alle leven; de Universele Energie' http://yogaweg.be/studie_nl/%20pranayama.html

Alles is projectie en als je iets geen energie meer geeft dan verdwijnt het. …. Deze zin kwam spontaan bij me op toen ik besefte dat er iemand in mijn naaste omgeving is die ik weinig aandacht geef. Op een of andere manier lost dit mens een beetje op en verdwijnt ze uit mijn bewustzijn.
'Je ziet me niet staan!' hoor je weel eens iemand zeggen ..... Nee dat klopt, zonder aandacht, zonder energie zie je die ander ook niet staan.

Dit zou betekenen . ...dat de ander (voor mij) bestaat omdat ik hem of haar aandacht of energie geef. Dit is nou precies de reden waarom het bij Mindfulness primair om aandacht gaat.

Mijmer….. misschien is aandacht wel het enige wat we hebben om de dingen om ons heen te beïnvloeden. En daarom is het zo belangrijk om controle te krijgen over je aandacht.

Vanavond de laatste Mindfulness bijeenkomst voor de zomervakantie, ik heb er weer zin in!