maandag 17 mei 2010

De geest is slim

Gesprek over en met Aladin

W: 'Elke dag mediteren, tenminste een kwartier en het liefst een half uur. Dat is 'het medicijn' voor bewustwording dat ik aan iedereen geef. Geen concessies .. zelfdiscipline"


X : 'Zijn er dan geen andere manieren? fietsen, joggen, tuinieren... etc..'

W: 'NEE !

X : ''Wat is hier toch zo moeilijk aan? waarom willen we hier toch altijd onderuit? Waarom is er altijd iets anders dat wij voorrang verlenen? "

Aladin: Het is de Geest... Ik ben het... De geest is zeer gwiekst en zeer slim om jou AF TE LEIDEN

X : Afleiden waarvan?


Aladin: Afleiden van je ZELF... van je ESSENTIE ... van wie je in wezen bent. IK WIL JOU AANDACHT !..

X: Wat kunnen we hier aan doen?

W: we moeten de geest leren kennen en deze ontmaskeren. Maar wel vanuit Mildheid en niet vanuit strijd.

Aladin: Ik heb van alles hoor om je aandacht te pakken ......
- je slaperig maken
- je kriebel geven
- (fijne) gedachten naar je toezenden..
- je angstig maken zodat je de controle wilt houden
- je excuses influisteren zodat je toch gaat bedenken dat het goed is om tijdens de meditatie te gaan denken...
Lieve mensen.. Ik... Aladin is jullie te slim af.....

EN WEG WAS HIJ weer.. terug in de fles....

Experiment: Ga deze week eens op onderzoek uit, hoe werkt jouw geest en hoe krijgt jouw geest het altijd maar weer voor mekaar om je af te leiden en je aandacht te krijgen?