donderdag 27 mei 2010

Gedoe.. verstrikt in het struikgewas


http://popol.punt.nl/

Ik zit in het gedoe... vast en verstrikt in het struikgewas.. Alladin heeft me te pakken. Hij voert me steeds weer naar het denken en het piekeren.

Hoe heb ik dat nou... nee niet waarom maar Hoe !

Ik denk over mijn probleem, ik praat met verschillende mensen over mijn probleem... Ik voel dat al mijn aandacht in mijn hoofd en mijn schouders zit... In feite creƫer ik een grote zandwolk dat al het andere overschaduwd. Door al dat opstuivende zand zie ik de werkelijkheid niet meer....

Ik noem mijn probleem niet bij naam.. het doet er niet toe, ik noem het Gedoe .. niet voor niks... gedoe is inwisselbaar. Het ene gedoe is inwisselbaar voor het andere gedoe. Het doet er eigenlijk niet toe welk gedoe het is... We kunnen ons er helemaal in verliezen... Jouw gedoe.. mijn gedoe.

Wat kan ik doen? elk gedoe voert me weg van het Hier en Nu en brengt me in het denken ..
En als ik nou eens naar de Rust... naar de stilte....toe ga? .. daar is helemaal geen gedoe.



Wat is wijs (mei 2003)

Heel dicht daar bij de oorsprong
daar neemt de eenvoud toe
complexiteit wordt minder
ver weg van ’t menselijk gedoe

Heel dicht daar bij de kern
daar valt de bijzaak af
het scheidt zich van de hoofdzaak
het koren van het kaf

Heel dicht daar bij de oorsprong
daar zie je de natuur
daar is de kennis en de wijsheid
eenvoudig en heel puur

Je met die kern verbinden
hoe logischer het is
je voelt wel waar het heen moet
je voelt wat wijsheid is


Marleen, ©