woensdag 7 januari 2009

Uit de lucht geplukt

De titel van vandaag is de titel van mijn eerste gedichtenboekje!. Elke dag gaat de Column door me heen, zoals ook vandaag. Ik heb nog niks, geen onderwerp! En precies dit thema vormt het onderwerp van vandaag.

Ik kan natuurlijk putten uit een van de thema’s van afgelopen week. Die gedachte wordt direct geblokkeerd vanwege mijn opkomende weerstand om naar die oude koeien te gaan. Ook voel ik dat de kracht daar alweer vanaf is. Nee, deze thema’s zijn alweer bewerkt, doordat ik er al over nagedacht heb en al met vrienden over gesproken heb. Dus ook mijn Column wil ik vanuit het “Hier en Nu” schrijven. Ik wil de Columns uit de lucht plukken. Rudolf Steiner heeft ooit geschreven dat er in de 21e eeuw meer bewustzijn zou vrijkomen en dat zelfs het Godsbeeld aan verandering onderhevig is. Dat was voor mij een enorme eye opener.
Dus… met de tijd (= de ontwikkeling van onze wereld) verandert het bewustzijn en verandert ons Godsbeeld. En juist deze continue ontwikkeling van de wereld, verklaart dat ‘oude’ thema’s geen kracht meer bezitten. In vergelijk met vorige week, draagt deze week alweer nieuw bewustzijn in zich!

Deze Column is dus de wijsheid die dit moment mij brengt!
Laat dit eens op je inwerken en voel eens de opluchting bij het besef dat alles wat nu belangrijk is, gewoon in de lucht hangt! En dat we het er alleen maar uit hoeven te plukken.
-misschien kunnen alle papperassen en archieven wel gewoon de prullenbak in !

Experiment: Als er zich zo direct -thuis of op je werk- een probleem of vraagstuk aandient, kijk dan eens of je de oplossing niet gewoon uit de lucht kunt plukken!
en nu moet ik heel snel naar mijn praktijk voor een sprookjes-sessie! Ik heb er zin in en maar weer kijken welke wijsheid we uit de lucht kunnen plukken. Een fijne dag lieve mensen!