woensdag 16 juni 2010

Absurdisme


Met Y aan de ronde tafel... eerst koetjes en kalfjes en dan naar de hamvraag : "Waar zit ik momenteel" Y is momenteel bevangen door het absurdisme. http://nl.wikipedia.org/wiki/Absurdisme

En jawel... via wikipedia komen we toch weer op de 'mythe van Syshiphus'. De zin van het leven? "Elke dag duwen we een steen naar boven, die elke nacht daarop weer naar beneden rolt" ....dat is misschien wel de zin van het leven......


Is er wellicht geen zin?
Maakt het in feite allemaal niet uit?
Is de wereld leeg?
Hoe werkelijk is ons bestaan?

En toch.... er zou wel eens waarheid in kunnen zitten... ooit schreef ik dit gedicht ...


Het geeft niet
Het maakt niet uit


Ik heb het even vast
Ik voel het slechts heel even
En nu is het weer weg
Ik kon het kort beleven

Het is zo groot en veel
als dat het is
meer kunnen we
er niet van maken
wel kan het alle kanten op
nooit zal het opgeraken

De veelheid is oneindig
De variatie eindeloos
Voor mij niet te bevatten
Het geeft niet wat ik koos

De tijd tikt door
tot in de eeuwigheid
een andere vorm een nieuwe klank een verse gloed
steeds maar weer
als eb en vloed

Als zelfs de dood
geen grens meer is
dan maakt het echt niet uit
dan draait de wereld steeds maar door
en is iets nooit verbruid

marleen ©