woensdag 23 juni 2010

Alles is er al, maar wacht enkel op zijn manifestatie


http://natuurlogboek.web-log.nl/

Stel je eens voor, dat alles wat er mogelijk is, reeds aanwezig is! En dat we dit alleen maar uit de lucht hoeven te plukken.

Dat betekent dat al je capaciteiten en talenten op dit moment aanwezig zijn en alleen maar op hun manifestatie zitten te wachten. Ikzelf en niemand anders is verantwoordelijk voor deze manifestatie... de goede dingen komen als het ware naar mij toe, maar... ik moet ze wel zien... ik moet ze wel pakken.... ik moet er wel op vertrouwen.. ik moet er wel in geloven...

Dit thema kwam afgelopen week naar boven in de mindfulness groepen. Het is voor de meeste mensen een andere manier van kijken naar de werkelijkheid. Het is zelfs moeilijk om er in te geloven: "zou mijn geluk echt voor mijn voeten liggen? en ben ik daarvoor geheel zelf verantwoordelijk?


Experiment: Ga de komende week eens op onderzoek uit. Zou deze theorie kunnen kloppen? Onderzoek ook je weerstand op deze visie: 'door zelf verantwoordelijk te worden, kan je niet meer naar anderen wijzen...'