maandag 2 februari 2009

'be yourself, the world will give you feedback'


be yourself, the world will give you feedback’! (Zenmeester Genpo Roshi)

Alle thema’s komen naar mij toe. Vorige week kreeg ik een mailtje van een van mijn Mindfulness cursisten en ze mailde: ‘ Je Column over Big Mind, geeft mij twijfel bij mijn Mindfulness oefeningen” En een paar dagen later kwam de Column (29 jan) over mijn eigen twijfels uit mijn pen (Dank je G) . De Vorm verschilde, maar het thema Twijfel kwam naar mij toe. Ook het thema Wantrouwen kwam zo op mijn pad, ik zag het wantrouwen bij een ander en besefte dat het mijn eigen wantrouwen was. En ik schreef de Column Trust (Column 21 jan). Ik zat in de auto en luisterde heel even naar radio 4 en daar sprak een musicus over een omslag in zijn carrière. Gekenmerkt door het feit dat hij meer ging doen wat op hem af kwam en gestopt was met het najagen van dingen. Het thema: 'Afstemmen op het universum' sloot naadloos aan. (Column 24 jan.)

De Contouren van de onderlinge verbanden worden zichtbaar. Er is geen subject en geen object. Het thema van de ander is mijn thema … er is geen ander , ik ben de ander….. En hiermee kom ik op het transpersoonlijke vlak, is alles wat ik buiten mijzelf zie steeds een projectie van mijzelf? Bestaat de ander wel? Zijn het niet alleen de dingen die ik uitzend die weer terugkaatsen?

Ja dit is absoluut een ander perspectief en als je met me mee wilt buiten de comfort zone, dan is je Open Mind nu noodzakelijk. Mijn opleider zei altijd: Proef het maar, je hoeft het niet door te slikken!

De inspiratie kwam vandaag uit Heerenveen ! dank jullie wel. !