zondag 22 februari 2009

Donker



Het is ‘donker’ dit weekend, ik ben de hele tijd in de weer en neem geen tijd om te Stoppen en te Kijken. Gistermiddag mijn broer geholpen in zijn theehuis, heerlijk even met mijn handen werken. Direct daarna naar de FC, waar PSV in de laatste minuut een doelpunt maakt, maar dat terzijde. En zodirect ga ik met mijn jongste zoon naar het ballet Giselle in het muziektheater in Amsterdam. Ik verheug me er enorm op. Klassieke balletten zijn zo leuk en inspirerend.

Door al deze activiteiten, is er even geen tijd voor bezinning, het is donker en de wereld ziet er dualistisch uit. En… het is goed! We kunnen niet altijd in de non-dualistische wereld verblijven. De Zen meester Genpo Roshi zei: “maak geen verschil tussen beide werelden, ze zijn er allebei en het gaat er om dat je vrijelijk kunt switchen tussen de verschillende perspectieven. Dus…. Dit weekend even niet en morgen komt het wel weer!