woensdag 16 december 2009

Een andere koers


Het thema wat zich aandient is de vraag "hoe creëer ik mijn eigen werkelijkheid" De laatste weken aan de ronde tafel met J. en C. is dit steeds het onderwerp van gesprek. De komende week (en) zal de weblog hier over gaan. Lift mee op deze weblog en doe de oriëntaties en experimenten.


- We kunnen alleen de werkelijkheid creëren die in het verlengde van onze eigen essentie ligt.
- Het is dus zaak om er achter te komen wat onze individuele essentie is.
- Deze individuele essentie is per definitie precies waar jij gelukkig van wordt
- Deze essentie wordt nu nog vertroebeld door de mist
- Via de stilte ( meditatie/ mindfulness) en via transpersoonlijke ontwikkeling kun je jouw essentie uit troebel water opvissen.
Experiment: Ga elke dag een kwartier mediteren en schrijf daarna een kwartier op wat er allemaal in je opkomt. Geen censuur, alles wat er komt is ok!

Vraag: als je meedoet, mail mij dan eens wat ervaringen, dan kan ik dat eventueel weer (anoniem) in de blog verwerken. (Deze weblog heeft nu ruim 250 lezers per maand, ik hoop dat er tenminste tien mensen zijn die mee gaan doen.)