maandag 19 april 2010

Loslaten leidt tot vrijheid

www.cocoonservices.nl
Ja ... ik Blog weer... Gek hé ... even een poosje niet schrijven en daarmee loskomen van het patroon van de dagelijkse weblog, dat ik 1,5 jaar met veel plezier heb volgehouden.... Als ik er nu op terug kijk, dan kan ik zien dat het schrijven van mijn Blog in de eerste fase niet geheel vrij was .. er zat iets dwangmatigs doorheen. In het najaar van 2009 kwamen er diverse signalen naar me toe "hou op met met de weblog' zei C... 'Stop met alles' zei mijn opleider ..... 'Niet meer schrijven' zei Y. Ik wist dat ze de waarheid spraken, maar ik baalde er van..en na heel veel moeite heb ik het losgelaten... Ik schreef de afgelopen maanden mondjesmaat en gooide het over een andere boeg...

Maar... sinds een paar weken schrijf ik weer, ik schrijf alleen nog "omdat ik schrijven wil"... verder nergens om... En dat voelt als Vrijheid!

'My life is my message' zegt Thitch Nathan

Oriëntatie: Dit is slechts mijn voorbeeld. Kijk eens naar iets waar jij erg aan gehecht bent? Hoe zuiver is het? Is het neurotisch of is het Vrij.