woensdag 4 februari 2009

Nieuw bewustzijn vastpakken

tekening: marleen ©
Bewustworden... houdt in dat ik ergens bewust van kan worden, wat ik nog niet ken! En toch wil ik meer bewustzijn. Waarvan???? Weet ik niet ! (is het enige juiste antwoord) Wat ik wel kan doen is, met een open mind, zonder oordeel, met al mijn zintuigen op scherp, in het hier en nu verblijven. En maar kijken wat er zich aandient. Ik heb geen enkel referentiepunt tot mijn beschikking, doch enkel die open aandacht.

Ik voel momenteel dat er heel subtiel iets van binnen uit aan het veranderen is. Het beeld wat verschijnt is een klepel van een klok dat zich aan het uitmiddelen is. Het is heel subtiel en door het op te schrijven en te tekenen pak ik het fragiele nieuwe bewustzijn aan zijn staartje en zet het in het licht om zich te kunnen manifesteren.

Hier borduur ik later op door, nu eerst voetbal training geven!