vrijdag 30 januari 2009

Ver weg !!!

Ja … en even later komt hij toch. Inspiratie komt altijd als ik mijn hoofd even leeg maak.

'Waar heb jij je retraite ervaring opgedaan?' Vroeg ze. Ik moest even nadenken en toen antwoorde ik. Ik ben een aantal keer in Portugal geweest voor een landschapsmeditatie, ook in Amerika heb ik een aantal zen retraites meegedaan en nu hier op Ameland. En jullie? Ik ben een aantal keren in India geweest en ik wil dolgraag nog een keer naar Tibet antwoorde de ander.

En opeens drong de absurditeit van dit gesprek tot mij door. Als ik hier op de stoel ga zitten en mijn ogen sluit, kan ik precies hetzelfde beleven als waar dan ook ter wereld. De buitenwereld is een projectie van de binnenwereld. Alles begint van binnen uit.!

Het is veel dichterbij

Het is in jou en mij

Wat zei Jezus ook alweer? Ik ben de weg de waarheid en het leven

Een inspirerende omgeving maakt het gemakkelijker, maar noodzakelijk is het niet!