dinsdag 27 januari 2009

Maak er een ervaring van !

tekening: Marleen 2009 ©. Maak er een ervaring van... echoooot het in mijn hoofd. Ik hoor het mijn opleiders zeggen. Hoe vaak leef ik niet op de automatische piloot en zit ik met al mijn aandacht in mijn hoofd. Ik zie niet dat mijn college zich verdrietig voelt..., pas als ik voor de weg opbreking sta, zie ik dat ik er niet door kan...., het is me ontgaan dat er kinderen buiten spelen...., ik hoor de vogels niet. Al mijn aandacht zit in mijn hoofd, zogenaamd bij iets dat belangrijk is. Iets wat er Nu niet is en iets wat alleen maar bestaansrecht krijgt in mijn hood, omdat ik er over nadenk.
Door mijn bewustzijn in te zetten, kan ik van iedere gebeurtenuissen een ervaring maken. Als ik zometeen naar huis fiets, kan ik het voorjaar ruiken, de kou voelen, op de straat kan ik de schaduwen van de zon zien en ik kan de vogels horen. Gewoon door te ademen en aanwezig te zijn.
De vogels horen …, de vogels zijn mijn wachters bij de poort van het Hier en Nu. Als ik de vogels hoor, dan ben ik aanwezig. Ik begin steeds meer van de vogels te houden en het liefst zou ik hun taal spreken. Ik moet denken aan mijn vader, hij heeft ook iets met vogels. In bijna elk schilderij komen ze voor.