dinsdag 14 juli 2009

Angst, schuld, spijt en Mindfulness

Wat kan een mens wanneer zij bang is voor de toekomst? Wat kan zij als er slechts doemscenario’s door haar hoofd schieten, Wat kan zij wanneer er schuldgevoel en spijt gevoelens komen, Wat kan zij wanneer illusies ontmaskert worden?

Zij kan en hoeft slechts te Ademen, ze hoeft slechts in het Hier en Nu te verblijven, zij hoeft slechts te Vertrouwen, zij hoeft slechts de regie Los te Laten, zij hoeft zich slechts over te geven aan de Grote Zaak .

Het Hier en Nu geeft het antwoord op elke volgende stap die ze op haar pad zal zetten.

Oriëntatie: Deze weblog gaat niet alleen over mij. “en zij die willen kunnen meeliften’.

Ik begrijp dat het voor anderen heel moeilijk is om mij te volgen (laat staan om naast me te leven.) Ik voel dat ‘mijn persoonlijke drama’ een universele inhoud heeft en een hoger doel dient. En dat is waar ik ten diepste voor ga.



Mijn eerste weblog op 30 oktober 2008 schreef ik naar aanleiding van de expositie van Charlie Toorop. Ik denk weer aan de tranen die over mijn wangen stroomden bij het bezoek aan de expositie in Rotterdam bij het schilderij waar Charlie zichzelf met haar palet voorop schildert en haar kinderen er achter zet. Charlie gaat voor haar levenstaak!