woensdag 1 juli 2009

Interne veldslag


Ik sta voor de grootste klus in mijn leven. Ik geef geen materiele details, maar ik beperk me tot de kern. Dus het onderliggende psychische krachtenveld. Een slepende kwestie uit mijn leven, bracht gisteren ‘op sleuteldag’ een doorbraak. Overal ben ik doorheen gegaan: ‘trots, schaamte, verdriet, boosheid, machteloosheid, woede, eenzaamheid ‘ Ik heb alles doorvoeld en voor ‘t eerst heb ik ‘in de put’ aangeklopt bij een vriendin. Aankloppen bij een ander, zeggen “ik kan het niet alleen en ik heb jou nodig”. Deze keer wil ik niet kiezen voor mijn bekende patroon van ‘Opgeven…laat maar … ik doe het wel alleen’. Hoe moeilijk het ook is… ik ga het aan.. ik ben vastbesloten… ik wil mijn trots op zij zetten…. ik zal winnen … ik wil groeien.. luister maar naar Bach in cantate 131 ‘Aus der Thiefen rufe ich, Herr zu dir’
http://www.youtube.com/watch?v=_JY2RsBYSEM (Ton Koopmans geeft eerste zijn visie op de cantate op 3.51 begint de muziek).