maandag 20 juli 2009

De brief


Vrienden bellen me en ze kunnen niet helemaal meegaan in mijn opstelling. Het heeft iets onmenselijk hoor ik ze zeggen. Naast alle gewone menselijke emoties die ik doorloop, geloof ik in Mindfulness, bewustwording en een groter plan. Hoe vaag de tekenen ook zijn! Wijsheid zit in jezelf en ik kan alleen maar deze weg bewandelen.
Twee weken geleden heb ik mijn ringen van vingers verwisseld (zie weblog De ommezwaai van 4 Juli ) en ik schreef dat ik daarmee Big Heart in mijn leven wilde integreren. Toen had ik ook geen flauw idee dat dit de concrete uitwerking daarvan zou zijn.

Kun je liefdevol afscheid nemen van iemand waar je zielsveel van houdt? Ik geloof het wel…. ook wanneer hij vrijwillig bij je weg gaat? Ja ik geloof het wel…….. Ook wanneer hij jou omruilt voor een ander? Ja ik geloof het wel………
Vandaag versturen we een brief naar onze familie en vriendenkring en daarmee heb ik mijn ongeloof voorgoed aan de kant gezet. In deze brief o.a.:
'....Onze levens zijn uit elkaar gegroeid en het is ons (helaas) niet gelukt om onze polariteiten bij elkaar te brengen. De een met een filosofische inslag, die vooral beschouwend in het leven staat, die wil begrijpen waarom de wereld draait en op zoek is naar haar taak daarin en de ander een levensgenieter -die vanuit verantwoordelijkheid- het leven ten volle wil leven.....