vrijdag 6 maart 2009

Kiezen voor Positiviteit

Foto: Drie nieuwe aanwinsten voor in het weekend.

Mijn kinderen kunnen helemaal opgaan in de Nintendo. Alles om hen heen wordt dan ook bevolkt door de karakters Mario en Luciano. De duplo mannetjes krijgen die naam en wanneer ik hen vraag een verhaaltje te bedenken, dan komen onmiddellijk diezelfde karakters naar voren. Wanneer er getekend wordt, staan deze figuurtjes direct op het papier.

Het wordt me de laatste dagen zo duidelijk dat je een hoofd met iets kunt vullen (en er verschijnt ook een beeld, dat ik nog wil tekenen).

Het wordt me helder dat ik zelf kan bepalen wat ik in mijn hoofd stop en welk bewustzijn ik dus creĆ«er. Stop ik mijn hoofd vol met thrillers, soaps, voetbalwedstrijden etc., dan wordt dat mijn belevingswereld en kijk ik naar natuurbeelden, spelende kinderen en inspirerende programma’s, dan is dat de blik waarmee ik de wereld bekijk. Deze inhoud heeft ook invloed op hoe ik mij voel. Mooie, milde en liefdevolle beelden geven mij een positief gevoel en een positieve blik op de wereld. Daarentegen geven beelden over onrecht, angst of ondermijning mij een negatief gevoel en een negatieve blik naar buiten.

Hier heb ik dus zelf invloed op; door de boeken die ik lees, de tv. programma’s die ik bekijk, de mensen met wie ik omga, de activiteiten die ik onderneem etc.

Stelling: Je kunt bewust kiezen voor Positiviteit en Inspiratie.