zaterdag 28 maart 2009

Visievorming aan de Ronde tafel


Foto: de ronde tafel van koning Arthur
In de kajuit van de boot, staat deze ronde tafel. Aan die ronde tafel ontvang ik wekelijks mijn adviseurs. , en met elkaar werken we aan de ontwikkeling van een nieuwe visie!

Wanneer ik ergens een praatje geef en mijzelf moet introduceren, dan zeg ik altijd: ‘mijn Core business’ is mijn Weblog!’ Dat is natuurlijk niet zo gangbaar, want met de Weblog verdien ik geen geld! En geld verdienen is in de huidige Masculiene samenleving het hoogste goed geworden. ‘De Blauwe uil’ is een centrum voor Transpersoonlijke Ontwikkeling, met als ondertitel ‘begeleiding bij visievorming en persoonlijke groei’. De enige manier om een ander te kunnen begeleiden, is door zelf op weg te gaan! Door: 'voor te leven', ' open te staan voor nieuwe dingen' en 'mijn nek uit te steken', kan ik anderen meenemen in dit nieuwe perspectief. Daarom staat mijn eigen ontwikkeling ( = mijn weblog) altijd voorop. Mijn eigen ontwikkeling en bewustwording is mijn instrument.
En lieve lezer, dat geldt ook voor jou. Het maakt niet uit wat je doet in je leven, zorgen voor kinderen, werken of iets anders. Besef dat jij verschil kunt maken in het leven, enkel door bewust te worden en op weg te gaan.
-Op weg gaan is gelijk aan bewustwording-
Ja, maar… ik ben preventiewerker, dietiste, kunstenaar, student, autorij- instructrice ,onderzoeker, ambtenaar, doktersassistente, sociothertapeut, dichter, directeur, secretaresse, moeder, alfa hulp, fysiotherapeut, programmeur, veel thuis, docent etc. Met andere woorden, ‘ik ben geen therapeut en heb dus geen taak in bewustwording!’
dit is een redenering vanuit ‘Het mannelijke”. Het mannelijke geeft structuur aan de wereld en deelt de wereld ondermeer onder in beroepen. Word er bewust van hoe vast je nog zit en hoe verblind je bent door deze masculiene structuur. Het vrouwelijke gaat niet uit van onderverdelingen en structuren.
Deze nog onbekende Godin zal - als ze al zou praten- iets zeggen als: ‘Je bent mens en vervul je taak als mens op deze wereld’

Let op : Het mannelijke is alom vertegenwoordigd en dominant aanwezig. Daarom gaan we op zoek naar het vrouwelijke. Uiteindelijk gaat het om de integratie van het mannelijk en het vrouwelijke.