dinsdag 19 mei 2009

Ik en mijn denken


Waar wordt mijn hoofd mee gevuld? Steeds meer kan ik voelen dat er enerzijds een IK is en dat er anderzijds Gedachtes zijn. De beide entiteiten raken los van elkaar. Er ontstaat afstand tussen mijn IK en mijn DENKEN.

‘Alles’ wat mijn hoofd de afgelopen dagen gevuld heeft, is in een Column neergeschreven en daarna weer uit mijn hoofd verdwenen. Dat betekent dat ik het dus niet ben, want het is weer verdwenen. Ik kan helemaal vervuld zijn van iets en een paar dagen later is er iets anders waar ik helemaal vol van ben. Het is inwisselbaar. Het schoolreisje is bijvoorbeeld weer helemaal weg en vandaag kwam er een vreselijk bericht over een Suïcide; een vader van drie kinderen. (Ik merk dat ik dit nog niet helemaal laat binnenkomen… ik praat er over en laat er geen gevoel bij komen; het drama is te groot om dit te gaan voelen). Nu is dit weer wat mijn hoofd vult.

Orientatie: Hoe zit dat bij jou? Heb je zicht op wat er in je hoofd komt en weer uit gaat? Kun je zien dat jij niet je denken bent? Is er ruimte tussen jou en je denken? (niet oordelen, het gaat alleen maar om bewustwording, alleen vanuit bewustwording kun je iets ontwikkelen)
het gedicht in de Column van 7 Mei, sluit hier naadloos op aan.