dinsdag 3 november 2009

My Life is my message

9.00 uur
My life is my message zegt Thitch Nhat Hanh, een Vietnamese boeddhistische monnik. wat betekent dat nou eigenlijk! Ik ga nu eerst aan het werk en als jullie er even over nadenken, dan kom ik later op de dag met mijn antwoord.


10 uur 15
Best een ingewikkelde hoor, het heeft in ieder geval te maken met de opmerking 'Ik ben het zelf'.

12 uur 27
Mijn leven, zoals ik dat leef, dat is mijn boodschap. Dus niet de dingen die ik met mijn leven 'bereik', maar veel meer het proces daar naar toe. Nog precieser mijn leven is wat ik denk, wat ik zeg, wat ik doe, wat ik voel en wat ik wil ...

Concreet: "de twijfel die ik heb, de boosheid die er soms is, mijn schuldgevoel over iets, mijn inhouding omdat ik mijn mening niet durf te geven, mijn gedachten die zich steeds herhalen, mijn angst over de toekomst, mijn tranen bij de film, mijn behoefte aan humor, mijn reactie op een opmerking van iemand, de eenzaamheid die ik kan voelen als iemand weggaat, de liefde die ik kan voelen als mijn kinderen liggen te slapen, de muziek die me ontroerd, mijn vertrouwen in mensen etc..

Al deze dingen zijn dus het onderwerp van onderzoek, wanneer ik het pad van bewustwording op ga! Het is niet buiten mij... Ik ben hetzelf!