vrijdag 13 november 2009

Zijn wie je bent


Pas wanneer je mag zijn wie je bent, kun je worden wie je wilt zijn.

Deze zin schoot vandaag door mijn hoofd bij het kopen van de schoencadeautjes. Het zou zo in een boek van een van de wijze meesters kunnen staan. Dit is geen arrogantie, maar LOGICA, ook hij put uit dezelfde bron. (En als jij besluit op pad te gaan, dan kun jij ook uit deze bron putten.)
Concreet: Vanuit deze wijsheid kocht ik 'tutspulletjes' voor in de schoen van een jongetje, omdat hij daar zo van houd. (hij mag zijn wie hij is! )
En dan nu mijn bekentenis.... schrik niet ... Ik houd niet van sint Maarten, ik houd niet van Pakjesavond en eigenlijk ook niet van Verjaardagen... Een slechte moeder? nee... ik ben de moeder die ik ben.
Oriƫntatie: wie ben jij? wat vind jij echt! ( dwars tegen de bestaande conventies in). Bewustworden is niets anders dan worden wie je in wezen bent.
(de volgende weblog gaat over James Ensor, de Kunstenaar. Bij de Slegte vond ik een biografie..... ik heb m al uit .. zeer inspirerend )