dinsdag 2 juni 2009

De boodschap van de Pech week


Doen…. Doen…. van alles doen. Wat kan het een enorme rust geven wanneer je niet meer van alles hoeft te doen. Wanneer je beseft dat alles wat er is, in jou aanwezig is. Dat alles wat je nodig hebt naar je toekomt en dat je niet meer van alles hoeft te plannen of te regelen.
Ik hoef geen mooie plekjes in de natuur op te zoeken, ik kan gewoon in mijn achtertuin gaan zitten. Of op een stoel voor het open raam, met de zon op mijn huid en dan de wind horen ruisen in de blaadjes. Ik hoef niet naar de drukte van de stad of naar een pretpark met mijn kids. Op een of andere manier denk ik dat alle Pech van vorige week deze boodschap in zich droeg. Je hoeft niet weg, zoek het dicht bij huis, alles is reeds in jou aanwezig. Niet te veel, niet te ver, niet te ingewikkeld, niet te groots maar als een zachte bries dicht bij huis.

Odysseus kwam na vele avonturen en omzwerving terug naar huis, de verloren zoon uit de bijbel, liep weg van huis en verbraste al zijn geld! Uiteindelijk vond hij zijn thuis in het huis van zijn vader en ook de Alchemist -uit Paulo Cohelo- , zocht zijn schat over de hele wereld en vond hem uiteindelijk onder de grond van zijn eigen huis.
De grote verhalen vertellen allemaal hetzelfde. Zoek het niet te ver, jouw schat die zit in jou!
orientatie: zoek je ook de hele wereld af om 'HET' te vinden? zoek eens wat dichterbij.
Het bijbehorendee gedicht, zet ik er vanmiddag op, want nu moet ik eerst naar de praktijk.