zaterdag 20 juni 2009

Fase twee organiseren

Veel van mijn Columns gaan over fase twee. ‘De verwerking’. (Column 19 Juni). Als je wilt groeien, dan is het erg belangrijk dat je voor deze fase voldoende tijd uit trekt. Het helpt wanneer je deze fase in jouw leven gaat organiseren, dat wil zeggen dat je deze fase structureel in je leven gaat inbouwen. Materieel kan je bv. een fijne stille plek in je huis organiseren, je kunt een tijdstip vastleggen en je eigen ritueel bedenken. Op deze manier ga je staan voor fase twee. Deze fase kenmerkt zich door inkeer, het is dus een fase die je alleen en in stilte doorbrengt.


Ik heb vandaag voor fase twee een mooi plekje achter mijn huis georganiseerd. Dat plekje zal ‘mijn plekje’ worden. Ik kan hier de lucht en de wolken zien, er zijn diverse vogels en er zijn watervogels in het diepje. Ik zie vlinders, er zijn de bomen en de planten, de wind en de regen, de golfjes en schittering op het water en dan nog de geluiden van de vogels, een vliegtuig hoog in de lucht, kikkers. En wat dacht je van de geuren, van de planten, de bomen het water..…. Er is zoveel te beleven in het Hier en Nu !

Mijmer….Het is verleidelijk om mij voor te stellen, dat het watertje geen diepje is maar een uitloper van een groot meer met hoge bergen er omheen en dat de bomen onderdeel zijn van een groot woud ….
mmm...zou dat niet weer een illusie zijn? Dit plekje is gewoon een klein paradijsje binnen een grote drukke stad.