donderdag 27 augustus 2009

Doe de dingen met bewustzijn

Onze Brush... onze held op sokken...
Groningen 27 augustus 2009

Met nog wat andere moeders zat ik te wachten op een bankje voor de school. Naast mij zaten ook wat moeders en een van hen had een klein hondje bij zich. Ik zat wat voor me uit te kijken en zonder naar de woorden te luisteren hoorde ik ze praten. 'dit hondje heet Brush' zei een van de moeders en deze woorden kwamen wel bij mij binnen. Ik draaide me naar haar toe en ik zei 'Goh, wij hadden vroeger ook een hondje dat Brush heette''. Ze zei verbaasd " waar woonden jullie dan? " In een klein dorpje in Friesland " antwoordde ik. "Tegenover Jaworsky, de vioolleraar?" 'Ja' zei ik. En ze vervolgde 'daar kwam ik vroeger altijd en jouw gezicht komt me ook bekend voor'. Ik op mijn beurt herkende haar niet. En toen alles een beetje tot haar doordrong zei ze : Ik zal het je nog sterker vertellen..... en ik onderbrak haar en zei 'stop maar, laat mij het maar vertellen" Omdat jij onze Brush zo'n leuk hondje vond met zo'n leuke naam heb jij jouw hondje nu ook zo genoemd. 'Ja precies' zei ze. En we hebben er heerlijk om gelachen.

Mijmer: Dus..... toen wij ons hondje 25 jaar geleden zijn naam hebben gegeven, hebben we er onbewust ook voor gezorgd dat zijn naam 25 jaar later weer aan een ander hondje werd gegeven. .... Oftewel:..... alles wat ik nu in gang zet kan zelfs over een periode van 25 jaar gevolgen hebben. Dus....mijn ( en jouw) invloed strekt zich uit over jaren... ... Dus mijn daden van nu - hoe klein en onbeduidend ook- hebben impact op de wereld van morgen..... Dus wees bewust als je iets doet of iets zegt...