zondag 2 augustus 2009

Zwaluwen


Foto: http://natuurlogboek.web-log.nl/
Portugal Dag 4

Nee!!! zegt hij met heel veel kracht. Je scheiding is niet hier! Hier hebben we alleen het Hier en Nu. Het is mooi weer, we hebben lekker eten en je kunt hier mooie dingen maken. De boodschap is duidelijk "ik kan zelf kiezen of ik met mijn gedachten steeds naar de moeilijkheden toega of dat ik kies voor de ervaring van het Hier en Nu' Mindfulness... Kiezen voor het enige wat er werkelijk is ! Ik kies voor het Hier en Nu.


Zwaluwen

Een vrolijk schouwspel
bij de waterbak
twee zwaluwen achter elkaar aan
vliegensvlug
van hoog naar laag
en af en toe tikt een het water aan
Ze komen en ze gaan

Een derde komt
zo uit het niets
dan zijn er vier
en even later vijf
het spel gaat onvermindert door
en met een mooie duikelvlucht
stelt iedereen zich even voor

Dan met een sierlijk mooi draai als groet
vliegt een van hun vandaan
hij vliegt weer ergens anders heen
nu is hij weer alleen
zo plots als hij gekomen is
zo laten ze hem gaan

Een glimlach om mijn mond
wanneer ik deze luchtigheid aanschouw
het maakt me blij
Dit schouwspel was voor mij

marleen ©