zondag 27 september 2009

Van David naar Sofie


Vaste lezers weten dat ik de afgelopen weken de fantastische kunstserie 'Masterpieces' van de BBC heb bekeken. (info: klik op :http://deblauweuil.blogspot.com/2009/08/i-am-exited.html

Afgelopen week waren de beeldhouwwerken aan de beurt. Ik weet niks van beeldhouwen en ik was wel benieuwd. En verhip.... de laatste documentaire ging over 'de David' van Michelangelo. Ook dit beeld en deze metafoor komt dus bij me terug. David die Goliath verslaat. In deze fase van mijn leven heb ik- net als David- een veldslag te leveren. (weblog 20 juni)
De serie is afgelopen en ik was zeer verheugd dat de DVD van 'de wereld van Sofie' gisteren op de deurmat lag. mijmer ....Ja... die Sofie... ik herken me wel wat in dat meisje. Ze is zo hard bezig met haar eigen bewustwording terwijl de mensen om haar heen- haar moeder, haar vriendin, haar klasgenootjes- niet begrijpen waar ze mee bezig is...
Oriƫntatie: begrijp jij mijn bedoeling met deze weblog? Of ben ik ook een soort Sofie.