vrijdag 11 september 2009

Ik ben zelf de regisseur


Nee we zijn geen spelers in een vooraf geregisseerd toneelstuk. Wel staat het plot van dat toneelstuk al vast. Hoe kan dat? Dat komt omdat de meesten van ons niet in staat zijn om in de toekomst te kijken. En dat heeft weer te maken met een beperkt bewustzijn. Door ons beperkte bewustzijn creƫren we tijd en daarmee toekomst. Tijd bestaat niet, toekomst bestaat niet. Alles wat bestaat is er al, gewoon in het Hier en Nu. (Af en toe lukt het me om in de toekomst te kijken -of met andere woorden- om de tijd er uit te halen.)

Stelling: Niemand anders dan ikzelf ben de regisseur van mijn eigen toneelstuk dat ‘mijn leven’ heet. Er is geen God buiten mij die regisseert…. Nee lieve mensen we zijn het zelf!
mmm.....nog eens beter naar deze laatste zin kijkend..... We zijn.... het(hoger) zelf