zaterdag 5 september 2009

het Hogere zelf .....


Het lijkt alsof er in mij een gesprek op gang gebracht is tussen mijn Hogere zelf en mijn Lagere zelf. Het Hogere zelf die maakt het levensplan... die schrijft mijn gedichten, die schrijft mijn collumns, die zingt, die speelt piano en die gaat straks schilderen.... Het Lagere zelf geeft het Hogere zelf de ruimte om zich te manifesteren... Mijn Hogere zelf is de creator en mijn Lagere zelf is het instrument.... Mijn lagere zelf wil niks meer, maar is dienstbaar aan het hogere zelf. en..... dat Hogere zelf dat is uiteindelijk diegene die ik in werkelijkheid ben. Daar kan ik mij langzaam mee identificeren.
Oefenen: De eerste stap in dit proces is bewust worden van deze tweeeenheid, het leren kennen van ons Lagere zelf (ego) en ons Hogere zelf. En bij dat bewustwordingsproces kunnen we Mindfulness! inzetten. Via Mindfulness kan jij je bewust worden hoe de macht verdeeld is en wie er op jouw schip de kapitein is.
Dus lieve lezer, wil jij ook orde scheppen in jouw huis of (op jouw schip) , doe dan mee in de Mindfulness cursus of kom eens in mijn Mindfulness Atelier bij me aan de ronde tafel zitten.