maandag 7 september 2009

Feedback

Foto
http://nl.123rf.com/profile_rcaucino Ja hij staat er …. eerst maar de Column, want een blanco schrijfvel is voor mij veel makkelijker dan een leeg doek.

Reacties….. van veel mensen krijg ik reacties op mijn Columns. Of ze spreken me even aan op het schoolplein, via de telefoon, in de gesprekken aan de ronde tafel of ze sturen een mailtje

Hoe leren we of hoe ontwikkelen we? Juist via die reacties van jullie, krijg ik de gelegenheid om opnieuw over de column na te denken en er weer verder in te verdiepen. Met andere woorden "via jullie reacties schrijven jullie dus eigenlijk mee aan deze columns'. Dat symboliseert de verbondenheid tussen mensen onderling. Voor onze bewustwording hebben we elkaar nodig.

Maar het is een wederkerig proces. Net zoals mijn columns alles over mij zeggen, zegt jouw reactie alles over jou. Dus door je eigen feedback naar mij, kun jij jezelf leren kennen. In een gesprek merk ik heel vaak dat de lezer een eigen draai aan mijn column gegeven heeft en dat is precies de bedoeling. Beelden of woorden die ik zelfs niet genoemd heb, komen mondeling terug en dat is geweldig. Ik heb een bepaalde intentie met mijn column, maar jij pikt precies dat er uit wat voor jou belangrijk is. Dat is een ‘leerwet’. Zo ontwikkelt de mens zijn eigen visie.

Blijf dat doen lieve lezers, want zo helpen we elkaar! Ook als je nog nooit gereageerd heb 'please give it a try'! ... help mij om dit schip op koers te houden. (Om te mailen moet je even naar de website. klik op het uiltje en ga dan naar contact, daar kun je mijn mailadres vinden: info@deblauweuil.nl)
Er kwamen nog wat escapes... administratie....mijn broer belde of ik nog even kwam ..... NEE...aan de slag met dat witte doek....