zondag 20 september 2009

symbolische mijlpalen

'De uitnodiging'

Afgelopen zaterdag op 19 september heb ik mijn 'onafhankelijkheidsborrel' gevierd. Het was fijn en iedereen was er. Mijn broers, zus, goede vrienden en fijne buren. En de symboliek van dit verjaardagsfeest werd begrepen. Ik kreeg veel hulp, de hapjes waren heerlijk, de weergoden waren mij goed gezind en het was erg gezellig. Dank jullie wel lieve mensen, ik voel dat ik niet alleen ben en dat er veel mensen zijn die me in deze 'moeilijke tijd' steunen.

Na een scheiding - of ander verlies- moet je weer verder en je kunt dat op een symbolische manier mijlpalen voor neerzetten. 19 september was voor mij de eerste mijlpaal.
I can do it by myself !
'My life is my message' zegt de boedhist Thitch Nathan en daar bedoeld hij mee dat bewustwording ontstaat door je leven te leven.
.....ook ik probeer alles er uit te halen wat er psychologisch in zit...... want juist in je probleem schuilt het perspectief !