zondag 30 november 2008

Schaamte

Foto: http://www.vlcounseling.com/ Het hoge woord is er uit: 'Ik ben niet goed in de Nederlandse spelling zoals komma's, d en dt '. Ik herinner me dat ik ooit een kritische brief had geschreven voor het bestuur van een stichting waar ik werkzaam was. Het bestuur van de stichting bestond uit: een psychiater, twee directeuren en een hoogleraar. Toen ik de brief na verzending nog eens met iemand doorlas, bleek ik het woord "overrompeld" met een t geschreven te hebben. Schaamrood op mijn kaken.

Gisteren kreeg ik een reactie van W. op mijn Log met de opmerking dat er spelfouten in stonden. Ook vroeg ze me of ik niet iemand had die de columns voor mij redigeerde. Ik voelde de schaamte weer opkomen en heb de fout onmiddellijk hersteld. W. is een vaste lezer van mijn Blog, maar ik ken haar niet persoonlijk. Direct heb ik de stoute schoenen aangetrokken en haar gevraagd of zij deze taak niet op zich wilde nemen. De vraag hing eigenlijk in de lucht en het enige wat ik nog hoefde te doen was hem te stellen. W. wil dit graag voor me doen en m.b.v. mijn inlogcodes redigeert ze nu mijn columns. Hartstikke fijn W.

Stelling: Toegeven dat je ergens niet goed in bent geeft ruimte.
Stelling: Je hoeft niet alles zelf te kunnen; we hebben elkaar nodig!